september 05, 2010

what a day!



skulle til roskilde igår og hente min computer med min bedste ven. fint nok. det skulle nok blive hyggeligt.

11.20 - vi mødes på nørreport. ned til eplehuset. købe en airport express. ned til mcd. købe to-go mad til toget. købe billet til roskilde (8 zoner fra kbh!!). tjekke på skærmen; toget går 12.05. ned til toget. toget gik ikke. et andet tog til ringsted med stop på roskilde 11.46. vi sætter os ind i toget. toget kører. stopper på kbh h. holder i 1000 år. mand over højtaler: vi ved ikke hvornår vi kører. der er opstået et lille problem. ti min efter: toget er aflyst. alle går ud. står på perronen og tjekker andre tog. togpersonale løber rundt om det aflyste tog. pludselig, kvinde over højtaler: tog til ringsted kører alligevel. highfive. ind i toget. mand over højtaler: vi undskylder, der var brand under toget (WHAT?), men denne er nu slukket og vi kører om lidt. fint nok. toget kører mod roskilde. vi skal nå en bus 12.40. klokken nærmer sig. toget stopper på roskilde. kl er 12.39. shit. løber ned til busserne. typisk. roskilde st har busstoppesteder 4 forskellige steder. hvor går bussen fra? ingen ved det. klokken bliver 12:45. vi dropper det. den næste bus kører først 13.43. suk. pludselig, ud af det blå, kommer vores bus kørende. vi hopper op og ned og vifter med armene. han stopper og tager os med. hvor heldigt! vi beder om at han siger til ved 'østerled'. det skal han nok. vi kører i 20 min. 'så bliver det østerled'. vi står af. vi står på en mark. traktorbutik på den ene side. gård på den anden side. hvor fanden er computerbutikken? vi ringer til min vens fætter. hjælp os. han prøver. vi finder det lidt nede af en grusvej. meget mærkeligt firma. 'ja, 6149 skal jeg bede om.'. betaler ham i 100krs sedler. tag den. går derfra 6149 kr fattigere. én bærbar rigere. ned til bussen. rejseplanen lovede os, at den gik 13.19. klokken er 13.08. passer jo godt. klokken bliver 13.22. vi kigger på busplanen. 14.27. no way. det sker bare ikke. nå. hvad så? vi ringer til taxinord. prøver at give en adresse. (hvad er adressen på mark?). taxinord manden giver op. siger jeg skal ringe til roskilde taxa. de kender området bedre. øh okay. ringer til roskilde taxa. får fat i en sur lort. de sender en taxa. tak. taxa kommer. vi kører til roskilde st. mit tog går om 37 min. great. ... toget kommer. kommer til at sætte mig i en 1st class kupe. svedige håndflader. kommer der en kontrollør og smider mig af toget? fuck. nej. lugter toget ikke lidt brændt? hm. 7-9-13. jeg ankommer uskadt til kbh h. går ned til bussen. kører hjem. hjemme. ah.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar